wtorek, 16 sierpnia 2016

ZORGANIZUJ SWÓJ KALENDARZ


Połowa sierpnia minęła tak szybko, że powoli nastawiam się już do szkoły. Pogoda niestety nie chce współpracować z naszymi planami wyjazdu nad jezioro, więc trzeba jakoś zorganizować sobie ten pochmurny dzień. Skoro za 16 dni zaczyna się nauka to trzeba pomyśleć o małych planach co i jak. Do tego przyda się nam nasz znienawidzony przyjaciel podczas roku szkolnego - kalendarz. Ale chwilka, Czy musi on kojarzyć się nam tylko z dramatem jakim jest np.: sprawdzian z biologii bądź 18-zadaniowa praca domowa z matematyki? NIE! Kalendarz może zostać naszym przyjacielem, który nie tylko przypomni nam o ważnych datach ale i zmotywuje lub ubarwi szary dzień.




Na sam początek przydałoby się wybrać nasz nowy nabytek. Kup taki, który nie będzie ani za gruby, ani za duży. Pamiętaj, że to Twój "przyjaciel", więc noś go ze sobą zawsze. Na ten rok zdecydowałam się na kalendarz na kółkach z firmy Oxford. Jest w grubej okładce, nie waży dużo, więc na pewno przetrwa cały rok szkolny.

cena: 20 zł

No to mamy kalendarz. Więc co dalej?



Skoro chcemy, aby kalendarz kojarzył nam się z pewnym szczęściem zadbajmy, aby nie tylko okładka była kolorowa. Zapisuj wszystko kolorowymi długopisami bądź cienkopisami. Możesz również udekorować strony według swojego uznania. Najważniejsze, żeby przy otwarciu widzieć dużo kolorów - może chociaż one ocieplą nam jesienne dni, które powoli się do nas zbliżają, 



Twój kalendarz powinien przypominać Ci o tym do czego dążysz. Jeżeli idziesz do szkoły zamieść na pierwszej stronie oceny, które chciałbyś mieć na koniec roku lub semestru. Ciągłe patrzenie na nie na pewno zmotywuje Cię do działania. 

Nie tylko oceny muszą nas motywować. Zapisuj w widocznych miejscach motywujące cytaty, o których będziesz pamiętał. Kieruj się nimi, a na pewno osiągniesz sukces. Obowiązkowo napisz je swoimi ulubionymi długopisami lub przyklej na kolorowych karteczkach. 

Znajdziesz ich wiele TUTAJ.


Każdy kalendarz ma harmonogram na cały rok szkolny. Zaznacz tam kolorami najważniejsze daty, święta lub urodziny bliskich osób. Do tego dnia podczas nauki daj z siebie wszystko zgodnie z cytatem, który umieściłeś na dany tydzień. Wyznaczony dzień ma być dniem relaksu, do którego dążyłeś. Niech chociaż ta strona stanie się Twoją ulubioną. 


A Wy używacie kalendarzy? Lubicie kiedy wszystko w nim jest promieniste i motywujące?
Pochwalcie się w komentarzach!

15 komentarzy:

  1. Od kalendarza zaczęłam korzystać od tamtego roku o juz nigdy się z nim nie pożegnam! Nigdy!


    jessicajanuszkiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kalendarza zaczęłam korzystać od tamtego roku o juz nigdy się z nim nie pożegnam! Nigdy!


    jessicajanuszkiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczęłam dwa lata temu odkrywać "fenomen" kalendarza. Szybko przystąpiłam do jego zapisywania kartkówkami i spr. Powiem jedno - Jest bardzo przydatny!
    Wszystko co mam w danym tygodniu do zrobienia mam zapisane i o tym pamiętam. Zapisuję w nim wszystko:
    kiedy dodać post bloga, kiedy zrobić na niego zdj, kiedy spr, a nawet w które dni musze ogarnąć swój pokój. Mam zaplanowany czas i dzięki niemu nie brakuje mi go.
    Jeśli ktoś jeszcze nie posiada kalendarza to naprawdę polecam... Można sobie bardzo łatwo uporządkować swoje życie ;)

    Bardzo fajny wpis Paula ;)

    Pozdrawiam
    Daria missarctic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli krótko mówiąc - kalendarz to świetna rzecz :)
      Dziękuję!

      Usuń
  4. Zamierzam sobie kupić teraz jakiś. Racja, wakacje bardzo szybko zleciały ; ( Ale niby nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam kalendarze i te tematy związane z organizacją czasu .
    http://cheerry23.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem co bym zrobiła bez kalendarza, dzięki niemu o niczym nie zapominam i mogę łatwo zorganizować sobie czas. Świetny post, zwłaszcza, że dużymi krokami zbliżamy się do roku szkolnego
    Pozdrawiam

    www.janickaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki kalendarz to super sprawa. Same mamy takie i nie wyobrażamy sobie roku szkolnego bez nich. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy i przydatny post. Na pewno motywujący do założenia swojego kalendarza i pilnowania się ! :D
    dominikamajer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zaznaczam różnymi kolorami rożne rzeczy - różowym sprawdziany, zielonym egzaminy, żółtym święta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jestem mistrzem organizacji, kocham wszystko zapisywać co mam zrobić.

    zostawiam obserwację i zapraszam do siebie:)
    http://lookofheaven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie wyobrażam sobie żeby rozpocząć rok szkolny bez kalendarza, jak dla mnie jest to niemożliwe. Kolorów używam nie tylko w kalendarzu, ale i w moich zeszytach z notatkami, lubię gdy wszystko jest kolorowe i przejrzyste :)

    Pozdrawiam,
    http://millkeyshake01.blogspot.co.ke

    OdpowiedzUsuń